Vyhledávání
Přihlásit
0
0 Kč

Reklamace

Práva a povinnosti Objednatele a Lékárny ve vztahu k odpovědnosti Lékárny za vady zboží se řídí ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku.

 

Lékárna je povinna dodat Objednateli objednané zboží bez vad ve smyslu občanského zákoníku, tedy zejména s vlastnostmi výslovně vymíněnými či obvyklými, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy. Lékárna je dále povinna dodat Objednateli zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, a nejsou-li tyto uvedeny, pak v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.

 

Při převzetí zboží je Objednatel povinen provést kontrolu neporušenosti obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci či zaměstnanci Lékárny, přebírá-li zboží přímo od zaměstnance Lékárny. Pokud je obal porušen, je Objednatel oprávněn odmítnout převzetí zásilky za předpokladu, že porušení obalu svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky. V takovém případě sepíše Objednatel s přepravcem nebo předávajícím zaměstnancem Lékárny zápis o porušení zásilky. Podpisem dodacího listu či jiného dokladu o doručení zboží bez uvedení výhrad či škod Objednatel potvrzuje, že zásilka zboží a její obal splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

 

Po převzetí zboží je Objednatel povinen bez zbytečného odkladu řádně zkontrolovat a prohlédnout dodávané zboží. Lékárna je vůči Objednateli odpovědná za vady, které má zboží při jeho doručení Objednateli či které se vyskytnou v případné záruční době.

 

Má-li zboží vady, může Objednatel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se však vada týká pouze součásti věci, může Objednatel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Objednatel právo na bezplatné odstranění vady.

 

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Objednatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Objednatel i právo od smlouvy odstoupit.

 

Neodstoupí-li Objednatel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Objednatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Lékárna nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Lékárna nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Objednateli, který je spotřebitelem, působilo značné obtíže.

 

Zjistí-li Objednatel vady dodaného zboží, je povinen tyto bez zbytečného odkladu uplatnit u Lékárny, a to některým ze způsobů kontaktu s Lékárnou dle čl. I. těchto Podmínek. Objednatel při uplatnění reklamace uvede alespoň údaje umožňující jednoznačnou specifikaci příslušné objednávky, své jméno a příjmení a kontaktní údaje, a dále popis vady a požadovaný způsob jejího odstranění ze strany Lékárny. Objednatel je dále povinen vrátit vadné zboží Lékárně.

 

Práva z vadného plnění Objednateli nenáleží, pokud Objednatel před převzetím zboží věděl, že má vadu, anebo pokud Objednatel vadu sám způsobil. Lékárna neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití zboží, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

 

V případě uplatnění práva z odpovědnosti Lékárny za vady má Objednatel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění, týká-li se vada léčivých přípravků. Tímto zajišťuje Lékárna možnost vrácení reklamovaných léčivých přípravků způsobem, který nezpůsobí objednateli náklady, ve smyslu § 85 odst. 2 písm. e) zákona o léčivech.

 

Není-li předmětné reklamované zboží léčivým přípravkem, nese náklady spojené s uplatněním práva z odpovědnosti Lékárny za vady Objednatel.